Kan ik AC kerstverlichting aansluiten op een DC adapter?

Ik wil het kastje waarmee ik mijn kerstverlichting op verschillende standen kan zetten (knipperen etc) uit het snoer knippen en dan de verlichting direct met het snoer van de adapter verbinden. Op dit moment komt de spanning vanuit de adapter DC (31 volt) binnen op het kastje en gaat er weer AC uit naar de lampjes. Als ik het kastje er tussen uit haal, dan gaan de lampjes dus gevoed worden met DC spanning. Gaat dat werken?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet werken. Je kunt DC en AC niet zomaar aan elkaar koppelen - daar heb je een adapter voor nodig.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Tinus! Maar ik begreep dat LED lampjes in principe ook op gelijkspanning moeten kunnen branden. Klopt dat dan niet?