Als de accu opgeladen is, en je laad door?

Als je zonnepanelen systeem hebt met 2 180 amph accus daarop aangesloten, De accus zijn opgeladen en je zet de laadschakelaar tussen panelen, en accus niet uit. wat gebeurd er dan? kunnen je panelen dan kapot gaan? of juist je accu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er gebeurd in ieder geval niets met je accu's anders zouden de (auto) file's in NL wel wat langer zijn dan nu.

Met de panelen ook niet.

Een los gekoppelde paneel kan ook zijn spanning niet kwijt, de gekoppelde ook niet dus het kan geen kwaad bij volle accu's stroomt er geen stroom en is er geen verschil meer (spanning) dus alles in rust.