Is het mogelijk om Apple producten vanuit Amerika te bestellen?

Ik keek even rond voor een Macbook Pro en zag dat een variant die hier verkocht wordt voor 2800 euro, in Amerika 'slechts' 2000 euro kost. Ik heb weleens gehoord dat iemand zijn iPhone vanuit Amerika had besteld. Is dit (ook) mogelijk voor de Macbooks?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb ooit gehoord dat een iphone uit het buitenland niet altijd geschikt is voor de telefoonproviders, regio gericht zijn. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden of dat wel of niet het geval is.

Antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk je moet echter wel rekening houden met de koers, invoerheffing en btw. Daarnaast zal je een andere adapter of een reisstekker nodig hebben, naast dat je niet zomaar aanspraak zal kunnen maken op garantie. Er zijn zelfs bedrijfjes die je kunnen helpen met de verzending.

Dit is het korte antwoord, het langere antwoord vind je hier:

https://www.iculture.nl/tips/buitenland-apple/
https://www.iculture.nl/iphone/kopen/buitenland/#amerika
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Voor dat prijsverschil kun je m ook gaan halen. Een aanbieding NY<>AMS voor 399, 8,075% sales tax erbij en dan maar hopen dat de douane je bij terugkomst er niet uit pikt. Die stekker is geen probleem, in de adapter past een standaard apparaatsnoer. Heb zelf ook een Macbook uit NY meegenomen, ging prima. Overigens zijn er wel heel veel modellen, voordat je afreist moet je wel even goed controleren of het exact dezelfde Macbook is. En als je dan toch in NY bent :-), koop m dan bij B&H, de beste en meestal voordeligste elektronicazaak waar ik ooit geweest ben. Koop m niet bij een shop waar ze ook reiskoffers en tandpasta verkopen, dat is vragen om ellende.