Krijg ik een screen burn-in als ik continu een witte balk heb rechts boven in mijn scherm?

Hallo. Ik heb een app geïnstalleerd. Om je notificatie balk te veranderen. Alleen moet het continu een witte balk zien rechtsboven. Nou ben ik bang dat ik een screen burn-in krijg, want dat wil ik echt niet hebben.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Nee, maar je zou mogelijk wel last kunnen krijgen van "image persistence" https://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence

Het beste antwoord

Nee, gelukkig niet.
Dat was vroeger met die monitoren met zo'n grote toeter van achter.
Daarin zat een elektronenkanon die elektronen op het scherm afvuurden.
Op het scherm zaten stoffen die daardoor licht uitstraalden.
Maar langzamerhand gingen die stoffen ook stuk.
Toen hadden we screensavers. Die zorgden dat niet constant stoffen op dezelfde plek kapot gingen. Het inbranden.
De tegenwoordige platte schermen werken anders.
De pixels zijn gekleurde glaasjes waar van achteren licht doorheen schijnt.
Of nog moderner, het zijn LED lampjes.
Inbranden is dan niet meer van toepassing.
Reddie
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Dus die mobieltjes met ingebrand toetsenbord o.i.d. hebben een crt beeldscherm?