Kan ik met een USB type C naar HDMI kabel een 2K monitor gebruiken met mijn laptop?

Ik heb een laptop met een USB Type C aansluiting en een Monitor met een HDMI 1.3 Aansluiting. Kan ik, met een USB C naar HDMI kabel mijn monitor optimaal gebruiken (snelle beeldverversing)?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja op 1920x1080@60hz (je hebt heen 2k monitor, dat is een cinema resolutie) zou dat geen probleem moeten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=7BAqj2bOQ5A (1:35)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje! Ik had ergens gelezen dat als je een USB C kabel in je laptop EN in je monitor had dat de monitor dan ook stroom leverde aan de laptop. Weet je toevallig of dat ook gebeurt als er bij de monitors kant een HDMI wordt gebruikt?
LeonardN
5 jaar geleden
Nee dat kan enkel met USB-C. Heb dat al even na moeten zoeken want dat is ook nieuw voor mij (dat een monitor een laptop van stroom voorziet).