is er een app waar je op koningsdag mensen zouden kunnen laten betalen?

Ik ga op koningsdag wat spullen verkopen en ik heb gehoord dat dit ook met pin kan! Alleen het probleem is dat ik geen betaalautomaat heb . Ik heb geen zin om dit aan te schaffen omdat dit ook maar gewoon 1 dag is per jaar dus wie weet nog een app waarmee dit kan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je geeft jouw banknummer en de bezoekers maken met de app-versie van hun banksoftware het bedrag van de aankoop op jouw rekening over. Vervolgens kijk je op jouw telefoon en zie je dat het bedrag is bijgeschreven.
Dat is een mogelijkheid maar een bezwaar is dat die transactie erg lang duurt. Los van de vraag of het verstandig is je banknummer te geven.

Maar zo'n betaalautomaatvervangende app als jij kenelijk in gedachte hebt, is er niet. Om gebruik te kunnen van een betaalautomaat is een overeenkomst nodig met een bank. Die automaat kan ook de pas lezen van de betaler. Een mobiele telefoon heeft geen mogelijkheid om er een betaalpas in te steken of naast te houden om de chip uit te lezen. Ik denk dat zoiets er ook nooit komt want het brengt grote beveiligingsproblemen met zich mee.
.
(Dure) tip: mobiele betaalapparaten kun je ook huren voor een gelegenheid.
Toegevoegd op 14 april 2018 21:56: tekst
6 jaar geleden
Je zou de app ‘Tikkie’ kunnen gebruiken. Dan kan je een iDeal betaalverzoek versturen.

Dan moet je alleen wel het telefoonnummer van de koper opslaan/invoeren in Tikkie.