Mag je een magnetron op school zetten en aansluiten tijdens schooltijd?

We vroegen ons af of we een magnetron/tostiapparaat op school mogen zetten (bijvoorbeeld in kluisje) om in tussenuren te gebruiken voor het verwarmen van eten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Denk dat het brandgevaarlijk is
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij mij op school is er wel eens een tosti verkoop o.i.d.voor het goede doel. Dit is uiteraard eerst in overleg geweest met de congierges. Mocht je het permanent hebben mag waarschijnlijk niet maar het kan geen kwaad om s lief te vragen

Antwoorden (1)

Daar gaan de schoolregels over, maar waarschijnlijk niet.

In de meeste gevallen is de school niet verzekerd voor dit soort door leerlingen meegebrachte apparaten. (kostenbesparing)

Om omdat juist apparaten die eten verwarmen in principe een groter risico lopen op brandgevaar zal een school daarom niet toestaan dat leerlingen zelf magnetrons of oventjes aan gaan sluiten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Naast brandgevaar etc kan school verbieden om stroom te tappen voor dit of andere doeleinden; soms is bovendien de verkoop van eten verpacht en zijn er beperkingen mbt ter plekke bereiden van voedsel (dan mogen bv ook eigen koffiezetapparaten niet).