Hoe werkt een accu?

6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Tja, WAT voor accu? Maar hier alvast een schot voor de boeg.
https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&source=android-home&dcr=0&source=hp&ei=xib4WdLwAcLJwAKs9qCYCA&q=werking+accu&oq=werking+acc&gs_l=mobile-gws-hp.1.0.0l5.1226.6284.0.7286.14.12.0.1.1.0.100.900.10j1.11.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-hp..2.12.1023.3..35i39k1j0i131k1.187.k_nR4F_sCUM#scso=uid_WfgmzwAFX0gKGteKyANhPg_1:393

Antwoorden (1)

Het principe van de accu ligt bij de elektrochemie. Wellicht heb je op school wel eens gezien, dat als je in een citroen een plaatje zink en een plaatje koper steekt en met twee draadjes een fietslampje aansluit, dat het lampje zwak gaat branden. Dit komt door de potentiaalverschillen welke op de metaalplaatjes ontstaan in het zuur van de citroen.
Met loodplaten en zwavelzuur bereik je hetzelfde. Een uitgebreide uitleg hiervan vind je met chemische reacties en tekeningen op:

https://www.aljevragen.nl/sk/redox/RED012.html