Ik word elke dag gebeld door een onbekende. Wat moet ik nu doen?

Ik word elke dag gebeld door een onbekende. Dan neem ik op, maar dat persoon zegt ook niets terug. Wat kan ik nu doen om te zorgen dat hij/zij nu stopt? Het is namelijk heel irritant en ik wil heel graag weten wie het is. (ik kan het nummer ook niet zien)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
41.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je niet opneemt, wordt er dan heel vaak op dezelfde dag opnieuw gebeld? Ik heb dat ook wel eens gehad, bleek geen persoon te zijn maar de belbot van een callcenter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem best vaak niet op, maar het blijft echt 1 keer per dag. Het persoon doet nooit meer dan een keer per dag.
Herman63
7 jaar geleden
Soms 4 tot 5 keer per dag, nummer onbekend, neem soms op soms niet Inderdaad irritant!
SuzyQ..maar de belbot van een callcenter. Hoe kom je daar achter?

Antwoorden (9)

Dit heb ik ook maandenlang aan de hand gehad.
Erg vervelend en vooral ook eng.
Wat ik heb gedaan is ophouden met onbekende nummers op te nemen.
Toen werd ik alsnog een hele tijd zo'n 10 keer per dag of zelfs vaker, door een onbekend nummer gebeld.
Langzaamaan werd dat minder, en nu is het over.
Dus het heeft waarschijnlijk geholpen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh!
Ik ben ergens achter gekomen.. Voortaan echt mijn mobiel in mijn tas stoppen in plaats van mijn broekzak! Met mijn mobieltje kan je nepoproepen maken. En dat knopje zit natuurlijk (heel handig) aan de zijkant van mijn mobieltje! Als ik die te lang indruk, kan ik een nepoproep maken! (om tussen school, vergaderingen en andere dingen uit te komen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha! Lekker handig.
Nee, bij mij was dat niet zo, dat was duidelijk een engerd. Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. 'Jezelf bellen' en dan opnemen... "Hallo? Hallo?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad! Dat deed ik dus ook! XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik dus ook, maar het was geen engerd, maar een belbot. Dat is de computer van een callcenter die de hele dag een lijst met telefoonnummers belt. Als iemand opneemt, schakelt hij gelijk door naar de eerste vrije medewerker. Maar soms is zo'n belbot slecht afgesteld, en belt hij veel te veel nummers, zodat er geen medewerker is om naar door te schakelen. En als de lijst met telefoonnummers dan ook nog te kort is, belt hij de hele dag door dezelfde nummers. Mijn record was 23 gemiste onbekende oproepen op één dag. Toen schreef ik me in bij infofilter.nl (de voorloper van belmeniet) en binnen een paar weken stopten abrupt alle onbekendebellertelefoontjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan was het wel een engerd. Je hebt waarscheinlijk een samsung star (ik spreek uit ervaring) en die zij echt ENG!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Wij hebben weer wat geleerd over Ietjeuh's Samsung Star Qwerty... Eng ding inderdaad ;-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Weet je dat heel dekker word ook lastig gevallen door een nummer en weg klikem of niet op nemen werk helaas niet
Bovenstaand antwoord helemaal mee eens. Neem geen telefoon op zonder nummervermelding. Ben je meteen van de nare marketingtelefoontjes verlost. Of neem op en verbreek meteen zelf. Hoef je niet zo lang naar het gebel te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad geen anonieme telefoontjes meer opnemen.
Ik heb er zelf ook lang last van gehad,toen mijn provider UPC hierover benaderd met een verzoek om een overzicht van de nummers die mij belde,de provider kan namenlijk het nummer wel zien.
Maar dat had nog al wat voeten in aarde i.v.m. de wet op de privacy,dan moet je eerst aangifte doen bij de politie dus ik heb het maar zo gelaten na een half jaartje was het over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wegdrukken, en vooral niet op in gaan! Het is noodzaak dat je de persoon aan de andere kant laat realiseren dat hij/zij er niets mee bereikt! Als je dat doet zal het snel afgelopen zijn.

Persoonlijk neem ik wel altijd op, ik zeg gewoon mijn naam, en als er geen antwoord kom hang ik op. Ik stel geen vragen maar hang gewoon op. Gewoon droog en saai doen, niet gaan lopen schreeuwen(dat vinden ze leuk)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij hield het op toen ik via onderstaande site mijn telefoonnummer heb laten blokkeren. Want iemand gaf mij de tip dat dat bellen wellicht door een computer van een commercieel bedrijf gebeurde. En op mijn blote knietjes dank ik ... dat ik verlost ben van die nare telefoontjes. Want ik vond dat verre van leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het op een mobiel is kan je het nummer blokkeren, want bij gemiste oproepen(als je niet opneemt) kan je altijd zien wie gebeld heeft, en als je dat dan blokkeert, kan diegene je niet meer bellen.

ik hoop dat het werkt, want het kan inderdaad erg vervelend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon een callcenter als je gewoon wat langer aan de lijn blijft dan hoor je ze wel.

gewoon aanmelden bij het belmeniet register en na 6 weken heb je er geen last meer van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook de lijn openhouden totdat hij ophangt. Kijken wie de langste adem heeft. Het zijn namelijk zijn kosten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blokkeren dat nummer. Is makkelijk zelf te doen door op dat nr te staan en via instellingen blokkeren