iMac loopt vast, wat te doen?

Sinds gister is mijn iMac vast gelopen. Ik was rustig aan het Neftlixen toen opeens mijn beeld freezde met allemaal witte en gekleurde streepjes in het scherm. Uitgezet en opnieuw opgestart, en weer ook bij het opstarten loopt hij vast met die dingetjes. Toen heb hem in safe mode opgestart, dat lukte wel, maar ik kon niet meteen achter het probleem komen. Nog steeds zijn de dingetjes in het beeld. Toen had ik snel even gegoogeld en zeiden mensen op bepaalde forums dat ik hem in recovery mode moest herstarten . Heb ik gedaan, en heb toen de schijf ehbo geprobeerd. Hij geeft aan dat alle schijfen nog in perfecte staat zijn. Ik had wel al eerder de harde schijf laten vervangen. Misschien speelt dat ook een rol

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je in recovery mode geen gekke dingetjes meer in beeld hebt, dan moet je de boel opnieuw installeren. Kennelijk is er dan iets raars met de video-driver o.i.d. aan de hand. Ik hoop dat je een fatsoenlijke backup hebt. Maak die anders eerst, liever 2 nog.
Heb je in recovery-mode nog steeds gekke dingetjes in beeld, dan is er iets met je video-hardware mis. Eventueel zou je voor de zekerheid nog van DVD kunnen starten om te zien of die gekke dingen dan alsnog verdwijnen.
Ga dan naar een dealer om ernaar te laten kijken. Ik hoop dat je dan nog garantie hebt, want als ik gelijk heb, wordt het een dure klus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb bij recovery mode extreem veel gekke dingen in mijn beeld.. ik had dit probleem al eerder alleen dan erger , dus ik hoopte dat het wel makkelijker op te lossen was, maar dan toch niet.. maar wat bedoel je met via DVD?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij zou je bij die iMac ook een installatieDVD en een test DVD gekregen moeten hebben. Normaliter zijn die grijs en zitten in de doos waar ook het toetsenbord en de muis inzaten. Van die DVD kun je opstarten, staat erop hoe.
Hoe dan ook het lijkt er heel erg op dat je een hardware probleem hebt.