In de gebruiksaanwijzing van mijn Bosch afwasmachine staat, dat de machine vaststelt hoe vuil de vaat is en het programma daarop instelt. Hoe dan?

Ik merk niets van een langer programma of iets dergelijks en hoe zou hij dit dan vaststellen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

De machine stelt dit vast aan de hand van het spoelwater, dit komt terecht in een reservoir voor hergebruik tijdens de wasbeurt, en daarbij geldt hoe viezer het spoelwater des te viezer de vaat is. De sensor die hiervoor gebruikt wordt heet een z.g.n. 'soil sensor' er schijnt in feite een straal licht naar de bodem van het reservoir, en hoe troebeler(en dus viezer) het water is hoe minder licht er op de soil sensor valt.