Kan mijn telefoon een hele nacht opladen aan een powerbank?

Normaal laad ik mijn telefoon 's nachts op via het stopcontact. Nu op ik op vakantie ben heb ik niet altijd een stopcontact in de buurt dus heb een powerbank. Wat gebeurd er als ik mijn telefoon 's nachts aan mijn powerbank hang en mijn telefoon na een tijdje vol is? Gaat mijn powerbank vanzelf uit? Gaat de powerbank verder leeg terwijl de telefoon al vol is? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

Ligt aan de powerbank die je hebt, 1tje van 20 euro of meer, kun je je telefoon de hel nacht aan opladen en de powerbank later opnieuw gebruiken zonder de powerbank weer opnieuw op te laden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is mogelijk en de powerbank zal niet snel leeg gaan. Maar de hele nacht opladen is erg slecht voor de accu van de telefoon, dus dit is af te raden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je ook uitleggen waarom dat slecht is?
Het maakt voor de accu van jouw mobiel niet uit dat je de telefoon de hele nacht aan de lader doet. (mits jouw mobiel een Li ion accu heeft) deze accuus hebben vaak een overspanningsbeveiliging die overladen doet voorkomen.

De powerbank zal af en toe even wat stroom afgeven om je mobiel op 100% te houden.