Hoe kan het dat mijn iPhone 5s scherm wazig/donker is?

Ik heb een iPhone 5s en het scherm wordt vaak opeens donker terwijl die op het helderste (?) staat, het balkje van de helderheid veranderd dan ook niet. Mijn screenprotector zit niet over dat sensitieve. Hoe kan dit?
Ook heb ik soms een waas van bijv. Twitter of instagram achter een andere app, dan zie ik het menu van Twitter, ook hierbij iemand enig idee hoe dit komt?

Toegevoegd na 13 minuten:
Dat wazige is vooral bij zwarte stukken, bijv. bij het zoeken op de homepage.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Heb je een optie aanstaan dat helderheid veranderd door omgevingslicht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee

Antwoorden (1)

Kan een softwarefout zijn sinds de update naar 8.1.

Ga naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Zoom > en Zoom UITZETTEN

( Settings > General > Accessibility > Zoom > en DISABLE Zoom)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal het proberen, hopelijk werkt het.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoom stond al uit.