Hoe maak ik een chip?

Voor een profielwerkstuk hebben we een idee om een chip te maken die aan de oorring van een koe kan worden bevestigd. Door dan bij de buitenkant van de stal iets te maken (lussen in de grond oid) kunnen we zien wanneer een koe met een bepaalde chip naar buiten gaat en hoe laat deze koe weer naar binnen gaat. Zo kun je zien hoeveel uur de koe buiten komt.

Onze vraag is alleen hoe we starten, hoe kunnen we zo'n chip maken en hoe werkt het bij de uitgang van de stal?

Als iemand een andere plek heeft waar ik deze redelijke specifieke vraag kan stellen (een forum o.i.d.) is het ook al fijn.

Bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
RFID (dat zijn die gele oorbellen :p) bedoel je?
http://nl.nedap-livestockmanagement.com/oplossingen/koeien/dairy-management/rfid.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat hier gebeurt in het filmpje bedoel ik: https://youtu.be/4DniLPZnQv8?t=9 . Maar volgens mij hebben niet alle koeien al RFID ingebouwd in hun 'oorbellen'. Want in dat geval zou je alleen aan een ontvanger genoeg hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou zo'n beetje elk melkhouderij gebruikt RFID.
Wordt productie van de koe ook mee bijgehouden.

Het beste antwoord

Ik zou gewoon in de bestaande technieken kijken zoals bevoordeeld een rfid chip dan nog een zender/ontvanger bij de deur stukje software schrijven en klaar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+1 Dat klinkt inderdaad ook goed. Ik bedoelde ook niet om een chip helemaal van niets te gaan maken (staat wellicht wat onduidelijk in mijn vraag).
Heb jij enig idee waar ik zo'n chip met ontvanger kan kopen, hoeveel dit kost en hoe moeilijk het is om zo'n programma te schrijven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oja en het moet dus wel een afleesafstand hebben van zo'n 4 meter (of als aan beide zijdes een zender komt 2 meter).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon even Googlen zijn al veel toepassingen voor