Wat is beter met e-reader kobo aura, slaapstand of uitzetten?

Ik heb sinds kort een kobo aura maar ik vraag mij af ik mijn ereader gewoon op de slaapstand kan zetten zonder dat de batterij snel op gaat of dat ik beter de ereader uit kan zetten na gebruik. Wat raad u aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb een Kobo glo hd. Ik gebruik hem al 3 weken en zet hem na gebruik op slaapstand. Ik heb 21 uur gelezen en nog niet opgeladen. Batterij staat op 82%

Antwoorden (1)

Het maakt niet uit. Zodra de tekst eenmaal op het scherm staat gebruikt de e-reader geen stroom meer.
paulus811
7 jaar geleden
kierkegaard47
7 jaar geleden
Ik geloof dat dat niet helemaal waar is. Er is een (weliswaar heel kleine) hoeveelheid energie stroom nodig voor de e-reader om te 'onthouden' waar je gebleven bent. Om die reden schakelt daarom bv. mijn e-reader zichzelf na 3 dagen slaapstand alsnog volledig uit. Of ze moeten intussen zodanige vorderingen gemaakt hebben dat het tegenwoordig helemaal zonder energieverbruik kan (bv. met behulp van een micro-ssd of zo ...)
paulus811
7 jaar geleden
Zodra de inkt is ' geplaatst' kost het geen energie meer om de tekst en/of plaatje vast te houden. Dit in tegenstelling tot een gewone tablet.
kierkegaard47
7 jaar geleden
Daar heb ik het niet over, dat kost inderdaad geen energie. Maar het kost wèl -zij het heel weinig- energie om de laatstgelezen pagina in het geheugen (RAM) vast te houden, om weer 'snel op te starten' als je hem weer aan zet. Zie bijvoorbeeld deze discussie van gebruikers over verschillende kobo modellen: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=146967
kierkegaard47
7 jaar geleden
Overigens praten we dan -als die gebruikers gelijk hebben- hooguit over het verschil tussen eens per week, en eens per paar weken opladen. Amper de moeite dus. Ik zou hem alleen uitzetten als ik van tevoren wist dat ik er een langere periode (een paar dagen) niet in ging lezen.