Is het mogelijk om fax en telefoon verkeer van elkaar te onderscheiden (voor je opneemt) ?

Ik zag een soort voice/fax switch, maar die zijn vrij duur. Bestaan er ook fax apparaten die zelf weten of het een fax bericht is en alleen in dat geval opnemen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat kan niet. Het faxverkeer kenmerkt zich door gemoduleerde fluittonen, die eerst kunnen worden waargenomen als het gesprek is aangenomen.

Je kan een fax nemen met een telefoon mogelijkheid erin ingebouwd. Dan gaat de fax/ phone een paar keer over en als het een fax is dan hoor je de biepjes ( van de verzendende fax ). Als het een telefoontje is dan hoor je geen biepjes

Nope. Vooraf is niet te ruiken of het een telefoon of fax is, aan de andere kant. Gelukkig kun je over 't algemeen de telefoon aansluiten op de fax (dus in serie, niet parallel) De fax luistert dan mee zodra je oppakt, en mocht het een fax zijn aan de andere kant van de lijn, dan pakt ie netjes het gesprek van je over. Dat heeft wat nadeeltjes; tenslotte heb je al moeite gedaan de telefoon op te nemen, en krijg je als dank slechts een vervelende fluittoon te horen voordat je fax een papiertje uitspuugt, het heeft weinig nut meer je vaste lijn door te schakelen naar mobiel als je een avond niet thuis kunt zijn, en ook het aanzetten van voicemail is niet handig als je zo nu en dan faxjes ontvangt op het telefoonnummer waarmee je ook gewoon belt.

ik heb een apparaatje dat je tussen je aansluiting en je tel inzet en in dat apparaatje geef ik naar eigen believen tot 4 cijfers in dus als je tel nmr 123456 zou zijn zorg je ervoor dat nu je tel nmr bijv 1234560132 word dus 4nmrs erachter,dus even een splitter ertussen van een euri dat je twee lijntjes uit je muur heb en het apparaatje met de ingestelde extra nummers zet je tussen je fax en die word dus alleen aangesproken als er ook daadwerkelijk gefaxt word,je moet dus wel de mensen waar je een fax van verwacht zeggen dat ze voor de fax die extra nummers achter het bestaande nummer moeten draaien,het ligt al een jaar of 15 ergens in een kast bij me maar zo uit mn hoofd heet het belpin.en ik heb het ooit gekocht bij conrad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100