Waar kan ik het goedkoopst een omvormer halen voor Belgische/Franse stekkers?

Elke keer als ik die kant op ga passen mijn Nederlandse stekkers niet op de Belgische/franse stekkers.
Omdat die een extra ijzeren pin hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je zoekt is geen omvormer, maar een zgn. reisstekker. Die zijn in allerlei soorten te krijgen. Afhankelijk van de soort steker die er in moet en het land waar het dan in de muur moet. ANWB heeft ze als service aan de reiziger. Conrad heeft zoiets uiteraard ook: https://www.conrad.nl/nl/reisstekker-adp-09-074244.html Deze kost € 5,29 en is geschikt voor de Franse (en eventuele Belgische) wandcontactdozen waar die pin uit steekt. Ook kun je naar een elektrazaak / onderdelenwinkel gaan, dan zie je echt wat je krijgt.

Om de extra "aard" pin te laten passen kan je vaak een normaal verlengsnoer gebruiken. Deze hebben meestal wel zo een gat, je kan dan verder met je reguliere stekkers.

Mocht je niet via internet willen bestellen zou ik het altijd even bij de Action proberen. Deze winkel heeft altijd kwalitatief goede elektronica liggen voor minimale prijzen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100