wat is de energiebron van nederlandse elektriciteitscentrales?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast de eerder genoemde gas-, kolen-, biomassa-, kerncentrales
En we hebben ook nog waterkrachtcentrales. b.v Hagestein
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke, dankjewel!

Andere antwoorden (3)

De energiebronnen van Nederlandse elektriciteitscentrales zijn steenkool, aardolie en aardgas.
Reddie
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met aardolie doen we wat anders dan het in brand steken ten behoeve van de energievoorziening.
ronron1212
8 jaar geleden
Wind
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruiken we ook maar er is geen centrale die op wind draait.
Steenkolen, aardgas en biomassa. We hebben ook nog twee kerncentrales en die draaien op uranium.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Er is nog maar één werkende kerncentrale (Borssele0.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dodewaard is allang stil gelegd (1997).
Wat te denken naast al het genoemde van de windparken in de Noordzee?