Hoe kriig ik mijn batterij -temperatuuromlaag?

De temperatuur van mijn telefoon is zeer hoog en ik kan er geen oplossing voor vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
8 jaar geleden
Download eens een CPU-monitor. Die geeft aan welk proces veel CPU verbruikt. CPU-verbruik is meestal de hoofdoorzaak van een te hete (en snel leegrakende) batterij. Als je weet welk proces / welke app veel CPU verbruikt, kun je die app uitzetten. Dat kan vaak direct vanuit de CPU-monitor.

Antwoorden (3)

In een koelere omgeving werken. De batterij wordt al behoorlijk heet van zichzelf, en als je in een ruimte zit (of buiten) met een hoge temperatuur, kun je je er op een gegeven moment zelfs bijna aan branden.
Uitzetten en het apparaat niet gebruiken is natuurlijk ook een optie.

Eerlijk is eerlijk, als ik met mijn tablet lekker buiten in de tuin wil zitten met dit weer, leg ik hem gewoon op een coolpack ;-)

Soms - maar in de praktijk zelden - kan het helpen een battery-saver (app) te downloaden die er voor kan zorgen dat je niet te veel programma's in de achtergrond hebt lopen. Die starten zichzelf echter voortdurend opnieuw op, dus het is wel een beetje dweilen met de kraan open. Sommige programma's kun je beter geforceerd echt stopzetten.

Toegevoegd na 42 seconden:
Oh, en natuurlijk , al is het 100 keer bete voor je telefoon zelf, niet in een hoesje stoppen / uit het hoesje halen ; dan kan hij zijn warmte zeker niet kwijt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo, misschien helpt terug zetten naar fabrieksinstelling, ik heb dit probleem ook gehad en sinds ik hem terug had gezet deed ie het weer prima! (wel alles in dan van je telefoon /tablet) af dus zet wel je foto's etc. op een sd kaart
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is een app genaamd cleanmaster. En die heeft bij boost functie een koelingsfunctie die bij aanklikken de telefoon scant en na het aanklikken van koelen de temperatuur tot drie graden afkoelt.