Kan een stekkerdoos op ongeaard stopcontact aan blijven?

Ik heb noodgedwongen stekkerdozen op een ongeaard stopcontact moeten aansluiten, omdat het nou eenmaal niet anders kan (ik zit op kamers, en er is geen geaard stopcontact in mijn kamer). Ik heb twee stekkerdozen op elkaar aangesloten, en daar zit mijn bedlampje in. Kan ik 's nachts de stekkerdozen aan laten, of moet ik elke avond mijn bed uit om de stekkerdozen uit te doen (ik heb namelijk één stekkerdoos bij mijn bed en de andere onder mijn bed (hoogslaper))?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als daar in de nacht alleen maar een bedlampje in zit kan dat echt geen kwaad, als je ook nog een glas water op je nachtkastje heb staan. Zorg er dan voor dat als deze valt nooit op de stekker doos kan vallen

Ja, die kan gewoon aan blijven. Als je de stekkerdoos op een ongeaard stopcontact aansluit, zijn de stekkers dus verder ongeaard, net als het ongeaarde stopcontact. En in je kamer zit dus een ongeaard stopcontact omdat je in je kamer geen aarde nodig is. Je moet er alleen (liever) geen apparaten op aangesloten laten die een geaarde stekker hebben. Alle ongeaarde apperaten kunnen er gewoon in blijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100