Wordt de internet slechter als de internet kabel langer is?

Ik heb op mijn kamer een playstation maar de verbinding is vaak slecht, ik wil nueen internetkabel aanschaffen maar die moet dan redelijk lang zijn. Mijn broer zegt dat ik ditbeter niet kan doen aangezien de kabel te lang wordt en de verbinding niet beter zal worden, is dit ook zo??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

Nee dat maakt niks uit, mijn broer heeft er 1 liggen naar zijn woning, zijn woning staat op het erf van een groot landhuis. De UTP kabel ligt zelfs deels ingegraven en een deel boven de grond, minstens 40 meter. Hij heeft gewoon snel internet.

Ik zie her en der langs komen dat de maximale afstand van een UTP kabel 100 meter is.
Volgens mij was het zo dat bij een coax kabel (tv) en HDMI de lengte echt van belang is. Ik had vroeger (10 jaar geleden) toen ik nog thuis woonde een coax kabel naar boven liggen voor de TV ik had vaak slecht beeld strepen en ruis.
8 jaar geleden
ik denk dat je verbinding ondanks lengte altijd nog beter is dan met draadloos
kabel mogen tot 50 meter lengte gaan voordat er enige verleis optreed dat merkbaar is
zo te horen is dat je probleem niet . aangezien je dus nog wel enige verbinding met wifi hebt
lastig te vinden misschien, dat wel ,maar een goeie elctronica zaak heeft er zo eentje voor je afgeknipt en van stekkers voorzien.

Het is van alle oplossing nog de beste en vast de meest goedkope oplossing die er is
met andere zaken zoals wifireapeter of internet via stopcontact moet je maar afwachten of het goed werkt
dit werkt geheid.
capthavoc
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Internet via stopcontact vind ik tot nu toe geen succes. Ik gebruik het voor mijn TV en het beeld hapert steeds. Elke 10 seconden. Volgens de provider komt dat door de "verouderde bedrading" ik heb een nieuwbouw woning van 2014.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of in plaats van stekkers UTP wandcontactdoosjes aan beide einden van de draad. Makkelijk zelf met schroevendraaiertje te monteren en je hebt geen last van stekkers die je door kleine gaatjes moet prutsen om de leiding netjes (aan het oog onttrokken) weg te werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerVoldemort. Ik heb gelezen dat internet via het stopcontact alleen goed werkt als de Server en Client in dezelfde electriscge groep zitten.
Je gaar pas wat merken als je kabel langer is als 100 meter