Welke instellingen moet ik gebruiken bij een transformator?

Ik heb een keukenmachine uit Amerika en een transformator. Hier zitten verschillende instellingen op. Welke aansluiting moet ik gebruiken?

Zie bijlage voor de keuzes.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Voor gebruik in Nederland zult je de Transformator moeten instellen op 240 Volt aangezien wij dat in Nederland gebruiken de output van de transformator is dan 110 en dan kun je de keuken machiene gebruiken.

Houd er rekening mee dat jouw transformator wel dezelfde of meer capacitiet moet kunnen leveren dan wat jouw keuken machiene vraagt is dat niet het geval dan is het plezier van je keuken machiene snel voorbij.

Toegevoegd na 1 uur:
Zie net dat het Typenummer RT500W is, dat zou kunnen wijzen op 500 Watt als jouw keuken machiene minder als dat verbruikt is het geen probleem, met meer verbruik dus wel.

Moet overigens zeggen dat het een hele mooie transformator is, ziet er goed uit en heeft zelfs een USB aansluiting. Hoop dat je er veel plezier aan zult hebben.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb een link voor je gevonden, RT500W staat inderdaad voor 500 Watt http://www.amazon.com/Rockstone-Power-Voltage-Transformer-Converter/dp/B00CLY84YW

Als jouw keukenmachiene bijvoorbeeld 300 Watt zou verbruiken, heb je een heel mooi apparaat, 1 die zelfs in staat is om het tegenover gestelde te kunnen ( Step Up ) en dan van 110Volt 220 Volt kan maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Instelling is goed, nu je keuken apparaat op de 110 uitgang aansluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet beter de 240V selecteren?
Officieel staat er 230V op in NL, maar meestal is dat iets meer. (laatste keer was het hier iets van 235)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook goed komt niet zo precies