Hoe kan het dat de printer via Wifi soms wel en soms niet afdrukt?

De router heet HP Envy 4500, hij wordt wel herkend door de laptop en pc maar drukt niet altijd af, ene keer wel, andere keer niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb het vermoeden dat het komt omdat je printer een dynamisch IP adres heeft. De printer kan een ander IP adres krijgen met als gevolg dat de printerdriver van je laptop en/of PC niet altijd even goed mee om kan gaan. Soms helpt herstarten. Maar een meer duurzame oplossing is om in je router te configuren dat je printer een fixed IP heeft.