Bestaat er een overgangsstekker van 230 naar perilex?

Bedoeld voor een inductiekookplaat. Wil deze nl op een gewoon stopcontact aansluiten ipv perilex.

9 jaar geleden
1.5K
ronron1212
9 jaar geleden
Nee dat kan niet en is er ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het ding op de een of andere manier toch via een 'gewone' (schuko) steker op een dito stopcontact aansluit loop je een stevig risico op brand, waarvan de verzekering de schade NIET zal vergoeden. Perilex steker en contactdoos kosten samen maar 25 euro, daar kun je dat risico echt niet voor lopen.
ronron1212
9 jaar geleden
haabee dat zijn de kosten niet maar de verbinding naar de meterkast en de aanpassing kosten wel iets meer.

Antwoorden (2)

Nee perilex is namelijk 380 volt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft niet. Kan ook aangesloten aan 2 groepen zgn keukengroep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zit er geen perilex aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deaal, zit wel een perilex aan, kom hier maar kijken, en is door een erkende installateur aangesloten.
Nee het vermogen van een inductie kookplaat is te groot om op normaal stopcontact aan te sluiten (1 groep). De plaat werkt op 380 volt of op een keukengroep dat zijn 2 groepen samen.

Tenzij je 1 groep hebt van 32 Ampere ipv 1.