Kan het in de toekomst mogelijk worden om bijvoorbeeld een geschiedenisboek naar je hersenen te uploaden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk het wel. Computers worden steeds kleiner en kleiner. Uiteindelijk worden ze zo klein dat het microchips worden. Die zijn niet of nauwelijks te zien met het blote oog. Deze kunnen dan worden geinjecteerd en klemmen zich vast aan de hersenen. Hier zou dan een geschiedenisboek op kunnen worden geupload. Wat ik net vertelde heeft ooit in een artikel gestaan, maar ik weet even niet meer waar en wanneer. Daarnaast denk ik dat dit al vrij snel kan gaan gebeuren, maar dan wetenschappelijk. Publiekelijk denk ik dat het nog wel een tijd kan gaan duren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Uploaden naar je hersenen zal nooit gaan lukken, mede omdat je hersenen niet digitaal zijn. Het zal misschien wel mogelijk worden om chips te implanteren die vervolgens de hersenen kunnen aansturen, maar dat is geen uploaden naar de hersenen.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hersenen zijn juist wel digitaal, in hun essentie. Hoewel er gradaties zitten in de sterkte van de "piek" wanneer een neuron vuurt, is het wel óf vuren (1), óf niet vuren (0) wat de informatieoverdracht bepaalt. Zachtjes vuren telt ook gewoon als vuren. Dat is een digitaal systeem. De problematiek zal hem er denk ik meer in zitten dat hersenen plastisch zijn, en dat niet bij iedereen het er dus hetzelfde aan toe gaat. Wat de upload van het geschiedenisboek naar mij is, kan een upload van totale onzin naar jou zijn. Bovendien maakt een brein veel vaker "fouten" dan een puur digitaal systeem zoals een computer. Ik zou daardoor vermoeden dat het eerder mogelijk is om informatie direct van een brein naar een brein te sturen, dan met tussenkomst (of geheel vanuit) een computer.