Is dit een spaarpot?

In de kringloop een spaarpot gekocht. Dacht ik. Maar ik begrijp niets van dit apparaat. Boven zit een gleuf waar je een munt indrukt Maar die valt niet weg. Je drukt hem alleen maar iets naar beneden. Als je opzij op de knop drukt, gaat er een melodietje spelen en gaan de lampjes knipperen en branden gedurende een seconde of 5. Kan iemand mij vertellen wat dit precies voor een apparaat is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Staat er geen merk of iets dergelijks op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al het een papiervernietiger is, dan zou ik er maar geen bankbiljetten in doen ;>) Toch denk dat het spaarpot is, nl een telg (voorloper) uit deze collectie: http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-music-money-box.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet zo dat de munt valt als je op de knop drukt ? Of dat dat oorspronkelijk zo hoorde te werken maar dat-ie kapot is....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat geen merk op. We hebben het apparaat open geschroefd en het blijkt helemaal vol te zitten met plastic mechanieken. Van alles kan langs en over elkaar schuiven schuiven. Overal zitten veertjes zodat het ingedrukte half rondje weer terug komt naar boven als de knop opzij wordt ingedrukt. Er zitten ook nog drie batterijen in zodat er praktisch geen ruimte meer is voor munten. Ik geloof steeds minder dat het een spaarpot is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stuur deze vraag met foto naar het tijdschrift "Quest". Deze publiceren het dan in het blad en wordt het breed gelezen, kans groot dat er dan een goed antwoordt komt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt wel een soort quiz machine. Ik ga er ook even naar zoeken. Als ik iets vind laat ik het weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mensen, Bedankt vast voor de reacties. We blijven door zoeken want het wordt eigenlijk steeds leuker om te weten te komen wat het is.

Het beste antwoord

Het lijkt mij eerder een soort kinderspeelgoed. Ik denk ook dat er wat ontbreekt, dat je in de gleuf een plastic munt of kaart moet steken en hij dan melodieeen speelt.

Het lijkt namelijk erg op een oudere versie van die kinderkassa´s, die bij een groot muntje een ander geluid maakt dan bij een kleinere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Pollekie. Het zou best kunnen wat je zegt. Ik kan met een plastic liniaal het rondje bovenin helemaal naar onderen drukken en als ik dan op het zij knopje druk begint het melodietje te spelen en wordt de liniaal uit geworpen en staat het rondje weer boven in. Ik begrijp echt helemaal niets van dit apparaat.