Wat is een grotere verbruiker ? je wasmachine of je droger ?

Het vermogen vermogen is resp. 2800 W en 3000 W.
Ik bedoel : de wasmachine is een uur bezig maar verwarmt misschien maar 15 min.
Terwijl de droger misschien wel langer verwarmt
( tijden zijn geschat )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Drogers zijn de grootste energievreters.

http://www.milieucentraal.nl/wasdroger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Duidelijk de wasdroger...

http://www.goeievraag.nl/vraag/huishoudelijk-apparaat-verbruikt-meeste-stroom.23382
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan vooral de condensdroger.
Ik heb zelf erg moeten zoeken naar een gewone wasdroger.
Het gemak dat je geen afvoer nodig hebt kost wel veel energie.

De zogenaamde energie labels zetten je ook op het verkeerde been, omdat een gewone wasdroger geen "rating" krijgt.

Toegevoegd na 20 minuten:
De gasdroger is het zuinigst, dan wordt de wasmachine de veelverbruiker. Je moet dan wel een gasaansluiting op de juiste plek hebben en hij kost 2 tot 3x zo veel in de aanschaf.

Toegevoegd na 2 uur:
Buiten drogen is het goedkoopst natuurlijk, maar kan alleen op droge liefst zonnige dagen.
Binnen drogen kan ook, maar hou er dan rekening mee dat drogen in de winter ook extra verwarming van de ruimte waarin de was hangt kost.

Als de financieel crisis echt in de beurs gevoeld gaat worden gaan we die droger niet meer gebruiken. ;)