Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor kabel is dit?

Ik heb een kabel gevonden in mijn kast maar heb geen idee waarvoor dit is, heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
749
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een afbeelding zou helpen ;)
gvrox
9 jaar geleden
Die staat er inmiddels, maar vooral de connector aan de andere kant van de USB mag wel beter in beeld worden gebracht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is een oud type kabel van een ouder type digitale camera of videocamera. Tegenwoordig is de aansluiting grotendeels gestandaardiseerd. Dit onder druk van de Europese uni omdat die een paar jaar geleden heel veel geroepen ebben over het invoeren van wetgeving op dit gebied in verband met de wildgroei aan aansluitingen en dus aan kabels en opladers.

Het is moeilijk te zeggen van wat voor apparaat deze exact is. Maar het lijkt op een Sony connector (camera aansluiting of datakabel voor een mobieltje), echter heb ik ook wel eens gelijksoortige gezien voor een JVC camera.

Tegenwoordig hebben apparaten (uitzondering is Apple) meestal een mini-USB of micro-USB aansluiting. Of de micro-usb3 aansluiting voor zeer snelle apparatuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
.
Dankjewel, ik heb er 2 van en herrinner me geen camera, waarschijnlijk van een oude telefoon

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding