Welke android heb ik nodig voor android wear?

Ik ben erg geïnteresseerd in de moto 360 die later deze zomer uit gaat komen, echter heb ik gehoord dat android wear niet op elke android draaid. Welke android heb ik hier minimaal voor nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met welke "Android" je nodig hebt? Android is een besturingssysteem. Android Wear is een versie van het besturingssysteem dat geschikt is gemaakt voor bijvoorbeeld smartwatches. De Moto 360 heeft dus al een Androidversie waar het goed op draait.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De versie android, ik heb ergens gehoord dat android wear oas vanaf een bepaalde versie verbinding kan maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is nieuw voor mij. Het lijkt mij sterk dat Google een versie van Android Wear gaat uitbrengen die niet werkt op de apparaten waarvoor het bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraagsteller welke android versie je nodig hebt.
Je kan namelijk wel een 4jaar oude android telefoon hebben, maar daar verwacht je niet van dat het werkt met de smartwatch, omdat de hard- en software outdated zijn.
Zelf heb ik geen idee welke het is, maar misschien schept dit wat duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach, dat had ik me ook wel kunnen bedenken... Dank voor de uitleg.

Het beste antwoord

Je kunt met Android Wear communiceren met smartphones die Android 4.3 of hoger hebben. Je kunt met je smartphone surfen naar http://g.co/WearCheck om te controleren of hij compatible is.

Zie de bron (de tinyurl-link) voor een overzicht van smartphones die op dit moment Android 4.3 of 4.4 hebben. Aan de linkerzijde van die pagina kun je je zoekfilter nog verder verfijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u veel voor het antwoord! Dat word dis eerst een nieuwe telefoon.