Gebruikt een 220>12 volt adapter het aantal watt van de adapter of het apparaat wat eraan ' hangt' ?

Ik wil een externe harddisk behuizing kopen (de IcyBox IB-318STU3-B) en die wordt met een 220>12 volt 24w adapter geleverd. Omdat de harddisk 24/7 aan zal staan betekent dit een stroomverbruik van ongeveer 40 euro per jaar en dat vind ik rijkelijk veel. Of is die 24 Watt een maximum wat de adapter aankan en wordt het stroomverbruik bepaald door (in dit geval) de externe harddisk die eraan gekoppeld is?

paulus811
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het aantal watt's van het apparaat dat er aan hangt, tevens gaat er wat "watt" verloren in de omzetter.
Het aangegeven wattage op de omvormer, houd in hoeveel vermogen hij maximaal kan leveren,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord +. Dus zowel het apparaat als de omvormer gebruiken stroom. En dan snap ik ook waarom er vaak gezegd wordt dat adapters zonder apparaat eraan stroomverspilling zouden zijn. Overigens wordt het nu wel erg lastig om het stroomverbruik voor een jaar te berekenen, want alleen door het te meten kom je daarachter. En om te kunnen meten, moet ik het apparaat eerst kopen....
paulus811
9 jaar geleden
Dat is nou weer zo flauw om een min te geven zonder te vertellen waarom. Flauw voor jjjjgroot die z'n beste heeft gedaan en flauw voor mij, want nu zou ik aan het antwoord kunnen twijfelen. Bah!
paulus811
9 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (1)

Hij gebruikt zoveel als je HD nodig heeft. Dat is tussen de 3 en 8 Watt. En dan nog een heel klein beetje voor de elektronica in je Icybox en verliezen in je adapter.
Maar je kastje is zo gemaakt, dat je HD 'uit gaat' als je hem niet gebruikt. Dus in werkelijkheid is je verbruik nog veel later. Het maximum vermogen dat je adapter kan leveren is 24 Watt, maar dat is nooit nodig bij dit apparaat.

Toegevoegd na 55 seconden:
later=lager
escape
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord +. Klinkt alsof ik aan het stroomverbruik niet failliet zal gaan.