ik heb in mijn muur een dimmer voor een plafond lamp.kan ik deze draden ook verbinden zodat ik doorlopend stroop op dit punt heb staan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je wild een constand stroom punt maken als ik het goed begrijp.

Ja je kan de draden doorverbinden.
Waarschijnlijk zijn er 5 draden.
Bruin en blauw gaan in de dimmer.
En zwart en blauw komen eruit.
Verbind de blauwe met elkaar en de bruine en zwarte. De geel/groene zal niet onderbroken zijn ander die ook doorverbinden.

Wel de spanning eraf halen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er bij de dimmer alleen een bruine en een zwarte draad te zien is dan kan dat niet, zie je in de aansluitdoos ook een blauwe draad dan kun je tussen de bruine en blauwe draad de vaste spanning van 230 V gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan echt wel; bruin is de fase en komt van de meterkast, zwart gaat naar de lamp. Als die beide doorverbindt, heb je op de plek van de lamp continu spanning.