zijn er verwarmingselementen voor een warmwaterboiler op gelijkstroom die je dus rechtstreeks op de zonnecellen kan aansluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Elk verwarmingselement is eigenlijk een gewone weerstand, die werkt even goed op gelijkstroom als op wisselstroom.
Het verwarmingselement van een boiler trekt wel veel stroom, het is dus de vraag of jouw zonnecellen dat wel kunnen leveren. Ook moet de afgegeven spanning overeenkomen met de aansluiting van de boiler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt