Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In verband met led verlichting in de tuin is mijn vraag of het voordelen heeft de batterijen van 600 mAh te vervangen door 2100 mAh ?

Zouden de ledjes langer branden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk niet. Ik zal dat proberen uit te leggen:
In zo een accuutje kun je meer energie opslaan en dan brandt het ledje langer.
Maar, er zit een zonnecelletje op je lampje dat de accu van energie moet voorzien. Ik denk dat die cel nooit genoeg energie kan leveren om die extra capaciteit aan te leveren. Als je lampje nu de hele nacht brandt, dan weet je zeker dat de vervanging geen zin heeft. Moet je wel een nachtje voor wakker blijven, maar je moet er wat voor over hebben :)
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden
Je bent nogal vaag over wat voor tuinverlichting het is, maar het zullen wel van die ledjes zijn die al of niet van kleur verspringend, overdag opgeladen door de zon, etc zijn.
Als zo'n 600mAh-accu helemaal vol is, dan kun je er 10 uur lang een stel ledjes die samen 60 mA gebruiken mee laten branden. Dat is heel behoorlijk lang en ook heel behoorlijk licht. Het is dan bijna zeker dat de brandtijd van de ledjes bepaalt wordt door hoe goed ze overdag opgeladen worden. De accu's hebben genoeg capaciteit om het een hele lente/zomernacht vol te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing