Welke kleuren kabels horen hier in het vierkante blokje?

Ik heb 4 kleuren: wit, rood, geel en zwart.
4 kleuren die hierin moeten, en de 4 kleuren zijn afkomstig van een schakelaar die op 3 standen kan functioneren om een verwarming te activeren. (half warm/vol vermogen/uit)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft niets met kleuren te maken, maar met de functies.
Even aannemend dat je hiet een stekker hebt die aan een kookplaat zit.
Dan kan het zijn dat bijvoorbeeld aan de twee bovenste contacten het "halfwarme" element zit, en aan de twee onderste het "volwarme" element.
Dan kun je een dubbelpolige aan/uit schakelaar gebruiken.
Het kan ook zijn dat je de twee elementen in serie of parallel kunt schakelen.
Daar heb je weer een andere schakelaar voor nodig.
Het kan ook zijn dat beide elementen gelijkwaardig zijn, en dat je er één moet aanschakelen voor "halfwarm", en beide voor "volwarm".
Het kan ook zijn dat je het over een ventilator hebt, of over een föhn.
Dan zit het wéér anders.
Zonder informatie wat er aan die stekker zit, en op welke contacten, is niet te bepalen wat voor schakelaar je moet hebben, en hoe je die moet aansluiten.
Reddie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk eigenlijk dat dit niet uit moet maken... Als een optie geprobeerd?