Hoe kun een alarm laten afgaan zodra twee stoffen kort in aanraking komen door middel van een stoot?

Voor een bepaalde training moet ik een soort plaat maken dat je om doet net als een harnas, of gewoon met klittenband vastmaakt (manier van vastmaken is nog niet vastgelegd).
Wanneer dit pak of deze plaat wordt geraakt door een specifiek ander voorwerp dat er speciaal voor gemaakt is, gaat er een alarm in het pak of plaat af. Dus eigenlijk 2 soorten stof waarbij een alarm afgaat zodra zij elkaar kort hebben aangeraakt. Hoe kan dit gemaakt worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat zijn elektrisch geleidende voorwerpen die gebruikt worden bij het schermen.
Zodra ze elkaar raken springen er elektronen over.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja precies, alleen zijn de voorwerpen bij het schermen normaal gesproken nog te hard om een ander te raken. De vorige keer is spons gebruikt, maar dit bleek uiteindelijk geen goede geleider te zijn (al is er een bepaalde zoutoplossing aan toegevoegd).