Ik moet tijdens mijn pauzes gewoon klanten helpen en de telefoon opnemen,maar er wordt per dag een uur ipv.m pauzes niet uitbetaald,mag dit?

Bijvoorbeeld werk ik van 9.00-18.00 en krijg ik voor 8 uur uitbetaald

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb ook zo'n job maar neem dan tussendoor een pauze. Wettelijk is het niet omdat men u een minimum aan pauzes moet geven. Natuurlijk moet je ook zien om uw werk te houden Toegevoegd na 1 minuut: Spreek er eens over met uw chef en vraag hem eens dat je dan tussendoor pauze mag nemen

Je hebt gewoon recht op een uur pauze! Dit is vaak 2 x 15 min en 1 x 30 min. Dit uur wordt niet betaald dus ook niet in gewerkt. Ik zou dit als ik jou was aangeven. Toegevoegd na 2 minuten: Zie hier link: Toegevoegd na 3 minuten: Zie hier link:

Bronnen:
http://m.loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaa...

Hangt van je werk af. Je kan dus niet ergens anders gaan zitten? Dan zit het er in dat het gewoon mag en je tussendoor je pauzes moet nemen. Ik heb zelf wel eens in een winkel gewerkt (ik heb ergens het idee dat jij dat ook doet), en daar was het redelijk normaal. Je kan immers je collega's niet zomaar laten zwemmen als het druk wordt, of de telefoon niet opnemen onder het mom van 'ja, nu heb ik even pauze'. Ook het opruimen na het sluiten viel niet onder werktijd, en dat deed je ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100