Ik moet tijdens mijn pauzes gewoon klanten helpen en de telefoon opnemen,maar er wordt per dag een uur ipv.m pauzes niet uitbetaald,mag dit?

Bijvoorbeeld werk ik van 9.00-18.00 en krijg ik voor 8 uur uitbetaald

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat voor werk doe je?wat voor CAO val je onder?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Héél veel mensen werken 9 uur en krijgen er 8 uitbetaald.
Hier doen we er niet zo moeilijk over, als we tijdens onze pauze 10 min aan de telefoon hangen, blijven we ook 10 min langer van ons boterham genieten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In je pauze moet je helemaal niet werken. Dus dat is zeker niet de bedoeling. Als we 5 minuten later pauzeren, dan blijf ik ook 5 minuten langer. Wat voor werk is het?

Antwoorden (3)

Ik heb ook zo'n job maar neem dan tussendoor een pauze.
Wettelijk is het niet omdat men u een minimum aan pauzes moet geven.
Natuurlijk moet je ook zien om uw werk te houden

Toegevoegd na 1 minuut:
Spreek er eens over met uw chef en vraag hem eens dat je dan tussendoor pauze mag nemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gewoon recht op een uur pauze! Dit is vaak 2 x 15 min en 1 x 30 min. Dit uur wordt niet betaald dus ook niet in gewerkt. Ik zou dit als ik jou was aangeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie hier link:

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie hier link:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt van je werk af. Je kan dus niet ergens anders gaan zitten? Dan zit het er in dat het gewoon mag en je tussendoor je pauzes moet nemen. Ik heb zelf wel eens in een winkel gewerkt (ik heb ergens het idee dat jij dat ook doet), en daar was het redelijk normaal. Je kan immers je collega's niet zomaar laten zwemmen als het druk wordt, of de telefoon niet opnemen onder het mom van 'ja, nu heb ik even pauze'.

Ook het opruimen na het sluiten viel niet onder werktijd, en dat deed je ook.