Hoe groot is de chip in een bankpas?

In elke bankpas en kredietkaart zit tegenwoordig een chip. Wat je daarvan aan de buitenkant ziet is ongeveer 1 cm² groot, maar dat zijn alleen de koperen (?) contactpunten, het is niet de chip zelf.

Hoe groot, in mm², is de chip die onder (?) die contactpunten zit?

Cryofiel
10 jaar geleden
3.1K
SimonV
10 jaar geleden
Ik ben er inmiddels achter dat het een EMV Chip is.
Maar zoeken op
dimensions emv chip
specifications emv chip
size emv chip
heeft nog niets opgeleverd... http://nl.wikipedia.org/wiki/EMV

Het beste antwoord

De bankpas bevat een EMV-chip.
EMV staat voor Europay MasterCard Visa, de drie betaalkaartsystemen die samen een kader hebben opgesteld voor het compatibel maken van chipbetaalkaarten en chipbetaalterminals.
Ook andere betaalsystemen, vooral in Europa, gebruiken de EMV-standaarden voor hun chipbetaalkaarten.

De afmetingen van deze chip zijn 3 bij 5 mm.
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De chip zelf is veel kleiner dan de contactoppervlakken. Hij zit onder de contacten.
Zie deze foto, dit is de chip, die uit een kaart is gehaald, gezien van de achterzijde.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik schat het oppervlak van de chip (het middelste vierkantje) op 16 mm2.
Plaatje bij antwoord
escape