Zal een metalen hoes voor pasjes (Ov/Bankpas/Andere Passen met chips) de chip beschadigen/verstoren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Nee.
Ik heb al jaren een metalen hoesje met twee plastic dekseltjes aan de uiteinden voor mijn pasjes omdat ze steeds breken in mijn portemonnee en mijn pasjes blijven nu wel gewoon heel geen extra slijtage, geen krassen op magneetstrips en geen wissen van gegevens op de chip. Wél oppassen dat je de pasjes er niet in "propt" je moet het ding niet volstampen want dan sloop je de boel natuurlijk wél!

Het gaat in mijn geval letterlijk over een aluminium hoesje met een plastic einde dat open kan dmw een elastiek. Het ding heet pasjeshouder bungee.
De pasjeshouders die je open klapt met een soort boekje erin geld hetzelfde voor maar die zijn minder sterk. Meestal gaat vrij rap het gedeelte dat scharniert of het slotje stuk.

Excuus, ik had mijn antwoord in eerste instantie in commentaar gegeven...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De chip zal niet beschadigen, alleen voor het inchecken met de ov-chip zul je de pas wel uit het metalen hoesje moeten halen.
Bij een gewone portemonnee kun je de pas laten zitten en zelfs als je met je broekzak met daarin de portemonnee langs de incheckpaal wrijft zal hij gelezen worden.