Is het veilig om een vriezer, koelkast en combimagnetron op één verlengsnoer aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (2)

Het is eigenlijk geen goed idee (op een verleng snoer eigenlijk helemaal niet )
zou er een vast contact punt zitten met 2 aansluitpunten met randaarde
kan het wel ,(de vriezer en koelkast er aan dat zou normaal moeten zijn )
maar ik zou er geen magnetron extra aan zetten deze schakel je te vaak uit en aan en dat veroorzaak toch te vaak piekspanningen. gaat echt ten kosten van je andere apparatuur.

het kan in de meeste gevallen veilig genoeg
voor korte tijd maar je zit denk ik wel steeds tegen de topwaarde aan met 2 stroomvreters en stoppen maken de zaak wel veilig maar toch.
capthavoc
10 jaar geleden
Neen, dit is absoluut niet veilig, als eerste zijn er maar weinig goede verlengkabels in de handel die voor langere tijd de volle 16ampere aan kunnen.

Daarnaast zal bij het inschakelen van alle drie de apparaten te gelijk een zo hoge piek ontstaan dat de verlengkabel behoorlijk heet kan worden en zelfs in brand vliegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles dikke zever... indien je een verlengkabel met 3 geleiders (draden) van 2,5 mm en degelijke aansluitstekkers met aarding hebt dan is dit juist hetzelfde als een stopcontact in de woning en dan is ook de zekering 20 A in de zekeringkast DUS GEEN ENKEL PROBLEEM of GEVAAR INDIEN JE DE JUISTE MATERIALEN GEBRUIKT.
Met groeten
Rex