kan je de trommel van de wasmachine ook te vol doen?

of is het de algemene regel dat als je de deur nog redelijk makkelijk dicht krijgt dat het dan wel goed zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.9K

Het beste antwoord

Als je de wasmachine te vol propt heeft de was niet genoeg beweging,in de machine.
De was moet spoelen,het water moet door en langs de was heen kunnen bewegen dan heb je het grootste effect.
Ook de was een beetje uitvouwen voor je het in de machine doet,en moet een beetje losjes aanvoelen.
Ook omdat de meeste wasmachines tegenwoordig de minimale hoeveelhied water gebruiken,is het heel belangrijk dat je hem niet te vol pakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Die kan je zeker te vol doen.Op de gebruiksaanwijzing van je machine staat hoeveel kilo er maximaal in kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is het beter als je toch niet tè vol doet anders kan het misschien niet meer zo goed ronddraaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. +
ja.... in de gebruiksaanwijzing van je WM staat wat de maximale belading is. Te vol is niet goed en je was wordt niet echt schoon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een trommel te vol is kan hij zijn toeretal niet halen omdat hij teveel weerstand krijgt daardoor kan de motor het gaan begeven of doorbranden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit kan zeker.
Vul je wasmachine nooit met meer gewicht dan staat aangegeven in de handleiding, en zorg dat er ook ruimte over is (genoeg om er een denkbeeldige voetbal in te kunnen stoppen).

Als er niet genoeg ruimte is wordt je was niet goed schoon. Dit omdat het niet genoeg kan bewegen.
Als je wasmachine te zwaar beladen is gaat deze kapot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat je nog een handbreedte ruimte boven je was moet hebben. Als je hem te vol doet kan je machine kapot gaan en wordt de was niet schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goeie vuistregel is: Je moet een hand lengte boven de was ruimte overlaten. Dus ongeveer 3/4 vol. Dan is hij nooit te vol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staan al meerdere goede antwoorden..zorg dat er nog ruimte boven je was is....niet te vol proppen want dan is je was niet schoon ook..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die kan te vol gaan zitten. ik had dat ook een keer. hij draait dan niet goed meer snel rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wasmachine moet wel kunnen wassen met een tevolle wasmachine word je was nooit goed schoon.