Een niet op stroom aangesloten telefoon oplader in USB ingang laptop veroorzaakt kortsluiting, hoe kan dit?

Ik zat laatst met mijn dochtertje op schoot achter mn laptop, probeert zij de stekker van mijn telefoon oplader in de USB ingang te stoppen. Deze zat niet in het stopcontact, toch sloeg direct mijn laptop af. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je laptop stond aan toch?
Dan levert deze stroom aan de usb poorten, dit kan ook kortsluiting geven als je iets verkeerd aan sluit of zo.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja mn laptop stond aan... naar een zwart beeld kijken is een beetje saai. En anders is afslaan ook moeilijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De eerste zin was denk ik een remider van: hij stond AAN dus dan kan dat.
Het gaat om het laatste gedeelte van het antwoord.
Goed antwoord.