Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de nauwkeurigheid van mijn elektronische luchtvochtigheidsregelaar aanpassen?

Ik heb bij Conrad.nl de volgende luchtvochtigheidsregelaar gekocht; http://www.conrad.nl/ce/nl/product/561600/Luchtvochtigheidsregelaar-230-V-TH810HN
Deze heeft een nauwkeurigheid van 5%.
Dat wil zeggen dat de regelaar een aangesloten apparaat pas inschakelt als de luchtvochtigheid 5% onder de ingestelde waarde is. Ik zou liever hebben dat deze al inschakelt bij 1, 2 of max. 3% afwijking.

Voor mijn hobbyprojectje heb ik de regelaar inmiddels gedemonteerd en de printplaten en sensor uit het plastic gehaald om vervolgens opnieuw in te bouwen. Ik kan dus bij de elementen op de printplaat.

Maar, is het op de een of andere manier mogelijk om (via iemand die 't ding kan hacken o.i.d.) een andere nauwkeurigheid in te stellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De hysteresis (verschil tss aan/af) kan niet ingesteld worden.
Het enige wat u zou kunnen doen is een schema maken van de electronica waar ik misschien zou kunnen zien welk component aangepast zou kunnen worden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb wel een handleiding gevonden maar kan nergens een schema vinden.
Misschien kan u het opvragen bij de constructeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding