Kan een auto door kortsluiting in brand vliegen als de auto al 2 dagen stil staat?

Mijn auto stond op vrijdagavond 20.00u stil en op zondagochtend om half 7 is er kortsluiting geweest waardoor mijn auto is afgebrand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend voor je.
Maar ja, dat kan.

Antwoorden (2)

Nee, dat zou niet mogelijk moeten zijn.
Iedere auto moet zeker een paar dagen stil kunnen staan zonder problemen.
Een hele tijd zelfs.

Geen brandstichting?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De politie zei kortsluiting, maar ik denk zelf aan brandstichting.
Het is namelijk bij mijn linkerremlicht begonnen. Linker helft van de achterbumper is weg, helft van het kenteken is weg, linker achterband is verschroeid door het smeulend plastic. Achterbank klein beetje verbrand, en de auto stinkt ontzettend van binnen. Ik heb namelijk ook geen idee of kortsluiting bij het motorblok zou moeten beginnen of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan wel degelijk.
Ja dat is mogelijk.

Er zijn een aantal draden waar spanning op blijft staan (accu - contactslot, accu - startmotor, accu - binnenverlichting, etc.), als 1 van deze draden beschadigd is kan er kortsluiting ontstaan waardoor er brand kan ontstaan.