Waar dient deze bol voor? (zie foto)

Het gaat om het bolvormige object op de foto. Je ziet dit vaker in grote gebouwen tegen het plafond. In deze IKEA hingen er een stuk of 4 niet erg ver van elkaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou het volgende kunnen zijn: - Een luidspreker - Een soort noodverlichting - Een bewegingsmelder Maar ik geef het eerlijk toe, dit zijn suggesties, dus echt weten doe ik het niet.

Ik denk dat inbraakdetectie en branddetectie afvallen, die apparaten moeten vast bevestigd worden en mogen niet aan hun draden opgehangen worden. Het moet dus wel noodverlichting zijn.

Dat is een luidspreker van een ontruimingsinstallatie

Het zegt mij helemaal niets, ik heb deze nog nooit gezien. Het enige wat ik kan bedenken is een camera. Of anders misschien een bewegingsmelder.

Ik heb ze nog nooit gezien maar denk aan a) beveilingscamera b) als dr brand uitbreekt dat er water uitkomt,zie je wel vaker maar in andere vorm en vast tegen t plafond c) noodverlichting

Antiepaniek verlichting bij stroom uitval

Ik denk dat het gewoon beveiligingscamera's zijn. 4 die allen een andere kant op 'kijken'.

Ik denk een lamp

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100