Hoe werkt een TomTom?

Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar dat alle zinnen zo kloppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Tom Tom gebruikt in totaal 59 zinnetjes.
Dan heb je alle instructies te pakken.
Die worden vervolgens al naar behoefte aan elkaar gebreid.

Zie dit programma waarmee je zelf die stem kunt maken.
Daar staan ze alle 59 in vermeld.

http://www.pinkelotje.nl/tomtom.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Tom Tom werkt met een navigatiesysteem en heeft een GPS-ontvanger. Het navigatiesysteem helpt bij het bepalen van de route naar de bestemming. Om dat te kunnen doen moet de Tom Tom eerst weten waar je precies bent. Daarvoor is de GPS-ontvanger nodig. In het onderstaande artikel wordt uitgelegd wat GPS is, hoe GPS werkt en wat de toepassingsmogelijkheden zijn.
http://www.zowerkt.nl/transport/navigatie/gps.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ER zijn een aantal satellieten in een geostationaire baan, al die satellieten roepen om de 30 seconden hoe laat het is en dat doen ze zo nauwkeurig dat je aan het tijdverschil kunt horen waar dat die staat ten opzichte van een andere... Met behulp van driehoeksmeting kun je bepalen tot op 10 meter waar je op de aarde zit... IJk dat dan met een landkaartje en je hebt een gps... Neem een aantal zinnetjes op, minder dan 60 als ik me niet vergis en neem een zinnetje precies daar waar je moet afslaan en dat is eigenlijk alles in XiniX´ Jip en Janneke-taal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft hier op zijn manier goed beschreven hoe de zinnetjes tot stand komen. Ik kan allen daaraan toevoegen, dat - hoogstwaarschijnlijk - het proramma een algoritme heeft dat wanneer de weg naar links afbuigt op de kaart, dat dan procedure Linksaf word aangeroepen enz.

Grappig is overigens dat het principe van een navidgatiesysteem uit de Science Fiction komt. De schrijver Philip K. Dick geeft in een van zijn boeken een ontwerp voor een dergelijk systeem. Een feit, dat door de wetenschap nauwelijks wordt genoemd.