Als je op een zaterdag een boete krijgt, en je moet het binnen 7 dagen betalen, wanneer is dat dan? op een vrijdag of een zaterdag?

dus van zaterdag, binnen 7 dagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Als het binnen 7 dagen is, dan moet het uiterlijk op vrijdag.
Als het binnen 7 werkdagen is (wat aannemelijker is met een boete) dan dinsdag die week daarna.

Toegevoegd na 5 minuten:
Na reacties gelezen te hebben: antwoord is dus vrijdag.
Als jij echt vanaf zaterdag telt, is het:
zondag (1)
maandag (2)
dinsdag (3)
woensdag (4)
donderdag (5)
vrijdag (6)
zaterdag (7) (het moet BINNEN deze dag zijn, dus deze dag telt niet mee)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet kijken naar de datum op het briefhoofd. Die datum en dan 7 dagen verder. Zakelijk is 7 dagen werkdagen dus 9 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de datum van overschrijving die telt !
Als u dus de 7e dag, dus zaterdag na het ontvangen van die boete een overschrijving maakt via telebanking dan kan die ten vroegste maandag daarop op hun rekening staan maar dat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat toch: de 7e dag, dus zaterdag na ontvangst van ........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dat klopt niet want het moet binnen 7 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de regel valt de 7e dag nog "binnen 7 dagen" regel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'In de regel' ? Ik gebruik dé regels: Antwoord
Ja, binnen een week betekent in de standaardtaal 'in de eerstkomende week, in minder tijd dan een week', over een week 'na verloop van een week, na afloop van een week'. Soms wordt binnen een week ook wel gebruikt in de betekenis 'na verloop van een week, over een week'. Dat gebruik van binnen is geen standaardtaal. Toelichting
Het voorzetsel binnen geeft in combinatie met een woord dat een tijdsperiode aanduidt (uur, dag, week, enzovoort) aan dat iets gebeurt tijdens die periode, voordat die afgelopen is. (1a) Als u het juiste formulier gebruikt, krijgt u binnen tien dagen/twee weken een antwoord. (2) Met de fax bent u zelfs binnen het uur geholpen. Soms wordt binnen tien dagen (enzovoort) ook wel gebruikt in de betekenis 'na verloop van tien dagen, over tien dagen' (enzovoort). Voor veel taalgebruikers is dat echter verwarrend. Een dergelijk gebruik is geen standaardtaal. (3) De trein vertrekt binnen precies een uur. (= 'over een uur' ) (geen standaardtaal) Om aan te geven dat iets 'na afloop van de genoemde tijdsperiode' geschiedt, gebruikt men in de standaardtaal het voorzetsel over. (4) Over een weekje ben ik terug. Dus: Soms wordt binnen tien dagen (enzovoort) ook wel gebruikt in de betekenis 'na verloop van tien dagen, over tien dagen' (enzovoort). Voor veel taalgebruikers is dat echter verwarrend. Een dergelijk gebruik is geen standaardtaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry de tekst komt van een site waar een vraag gesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, net zoals uw voorbeeld # 3,geen standaard taal maar toch verwarrend. De trein vertrekt niet binnen DAT uur maar na dat uur !
De vraagsteller stelt dat hij moet betalen binnen 7 dagen, dus analoog aan dit gegeven zou u kunnen stellen na die 7 dagen. Raar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:\ je leest het voorbeeld verkeerd. In het voorbeeld staat dat de zin dat de trein binnen (over) een uur vertrekt, géén standaard taal is. De standaard taal is: ''Ja, binnen een week betekent in de standaardtaal ‘in de eerstkomende week, in minder tijd dan een week’,'' Dus ''in minder tijd dan 7 dagen'' Daarna staat dit: ''Soms wordt binnen een week ook wel gebruikt in de betekenis ‘na verloop van een week, over een week’. Dat gebruik van binnen is geen standaardtaal.'' Dus ''over 7 dagen'' is GEEN standaard taal.