ik wil heel graag een sidekick 4G simlockvrij kopen, maar hoe?

hallo,
Ik heb laatst nog op internet een hele leuke telefoon gezien, maar het is t-mobile amerika.
Kan ik gewoon zonder extra kosten deze telefoon hierheen sturen op moet dit via t-mobile gebeuren.
Op de site staat helaas niks hierover, misschien kan ik het via samsung doen, maar ik weet niet hoe!
Ik wil de telefoon prepaid en unlocked kopen, kost het unlocken extra geld?
En help want, ik weet echt niet hoe en wat ik moet doen.
En kan ik het dan wel met een abbonoment uit nederland koppelen?
Het mobieltje is een sidekick 4g (4) en graag in het zwart. Met vriendelijke groeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het kan. Maar 4G gaat niet werken, je zal dus genoegen moeten nemen met 3,5G. De LTE/4G frequentie die ze in Amerika gebruiken wordt hier gebruikt voor Digitenne, als ik me niet vergis, en dus moeten onze providers een andere frequentie hanteren.

Ik weet niet hoe duur het toestel is? Alles boven de 150 Euro betaal je inklaringskosten voor. Het hangt van het bedrag af hoeveel het is.
Zie:
http://www.invoercalculator.nl/

Als je hem via T-Mobile koopt, moet je inderdaad even nagaan of hij simlockvrij is. Unlocken gaat trouwens ook niet altijd even makkelijk. Verder verkoopt de T-Mobile daar ook niet altijd zomaar telefoons los. Net als hier verdienen zij op de abonnementen en dus geven ze niets om telefoonverkoop, tenzij het prepaid is. Maar in Amerika gaan ze nog een stap verder, aangezien toestellen per provider uitgebracht worden, en het dus meer dan zomaar een toestel is. Het is dan echt een provider toestel die werkt op alleen de frequenties van die provider.

Lang verhaal kort: Als je geen mensen in je omgeving hebt die de beveiliging van het toestel voor je kunnen bruteforcen (= met de PC de beveiliging kraken, kan enkele dagen duren met een stevige PC) moet je hem alleen importeren wanneer het toegezegd kan worden dat hij simlockvrij is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de uitleg in je reactie.
Maar hoe kan ik hem dan over laten komen, heb je misschien een goede site voor me, waar ik dit veilig kan regelen? Ben namelijk niet heel bekend in het kopen via internet haha.
En wat is het verschil tussen die 3,5G en de 4G? Kan ik bijvoorbeeld wel apps downloaden en op whatsapp? Is namelijk wel vrij belangrijk voor me.
In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite!
Groeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt verschillende bedrijven die je van een adres voorzien in de VS, waar je het dan naar toe kan laten sturen, zij sturen het dan vervolgens door naar Nederland.
Een bekend voorbeeld is:
http://www.fromus2eu.nl/ Het kost alleen wel geld. Echter betaal je ook minder verzendkosten bij de zaak waar je iets wil kopen omdat zij gewoon een binnenlandse verzending doen. Maar voordat je dit gaat doen, controleer eerst of je het toestel kan krijgen en zo ja, of je het kan gebruiken. Dit is geen normale internetaankoop. Stuur T-Mobile US even een mailtje en stel je vraag over de simlock en of ze het überhaupt aan je willen verkopen. 4G is de nieuwe techniek die momenteel alleen KPN heeft en alleen actief is in de randstad. Vodafone begint in de zomer, en T-Mobile eind van het jaar. Tele2 begint volgens jaar. Maar voordat het dekkend is in heel Nederland zijn we wel effe verder. 4G is sneller dan 3G (=UMTS) en 3,5G (HSPA wat op zijn beurt weer een opgevoerde variant is van 3G). Kort gezegd kan je er heel hoge internetsnelheden mee halen. Maar je moet daar wel het abonnement voor hebben. En dat zijn geen goedkope abonnementen vooralsnog. Wanneer je geen bereik hebt met 4G, schakelt je telefoon over naar iets anders wat er wel is. Maar dat 4G gaat zoals ik zei sowieso niet werken in Nederland op een Amerikaans toestel.