Ik wil een Apple TV aanschaffen. Hoe kan ik dat een het beste aansluiten?

Ik heb een Samsung TV (UE46 6130), hierop heb ik een cinema set van Samsung aangesloten (5500) via HDMI en optische geluidskabel. Verder heb ik een Iphone, Ipad en Macbook, dus wil alles daarvan naar mijn tv kunnen streamen. Denk dus aan een Apple TV. (of heeft iemand andere tips)
Verder vraag ik me af hoe ik de Apple TV dan het beste aan kan sluiten. Doe ik dat rechtstreeks aan de tv of sluit ik hem aan op de cinema set? En als ik hem aan de TV aansluit, heb ik dan buiten een HDMI kabel ook een optische geluidskabel nodig?
Kan iemand mij een goed advies geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij hebben een Samsung tv met een kastje voor interactieve tv eraan en Apple tv.
De Apple tv gewoon met hdmi aangesloten op de tv, en geen optische geluidskabel erbij.
T werkt allemaal prima en Apple tv heeft nog vele extra's!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor extra's heeft het nog meer?
dudemeister
11 jaar geleden
alle apps die streaming video aanbieden kun je via Airplay op je tv afspelen - ook Uitzending gemist en RTL gemist stream ik
daarnaast ik stream US series ( oa Walking Dead, Dexter, Homeland, Arrow, Game of Thrones etc van site via Ipad naar tv
- enig nadeel is wel : je hebt geen ondertitels

Andere antwoorden (1)

Hdmi kabel van Apple tv naar ingang hdmi op de versterker. Hdmi kabel van uitgang versterker naar tv. Geluid en beeld gaan via de hdmi kabel. Je moet nu alleen wel altijd je versterker aan hebben staan als je Apple tv gebruikt. Maar dat is niet erg, heb je tenminste een stuk beter geluid dan dat geluid van de tv!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, Dank voor je reactie!