Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een Apple TV aanschaffen. Hoe kan ik dat een het beste aansluiten?

Ik heb een Samsung TV (UE46 6130), hierop heb ik een cinema set van Samsung aangesloten (5500) via HDMI en optische geluidskabel. Verder heb ik een Iphone, Ipad en Macbook, dus wil alles daarvan naar mijn tv kunnen streamen. Denk dus aan een Apple TV. (of heeft iemand andere tips)
Verder vraag ik me af hoe ik de Apple TV dan het beste aan kan sluiten. Doe ik dat rechtstreeks aan de tv of sluit ik hem aan op de cinema set? En als ik hem aan de TV aansluit, heb ik dan buiten een HDMI kabel ook een optische geluidskabel nodig?
Kan iemand mij een goed advies geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
790

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wij hebben een Samsung tv met een kastje voor interactieve tv eraan en Apple tv.
De Apple tv gewoon met hdmi aangesloten op de tv, en geen optische geluidskabel erbij.
T werkt allemaal prima en Apple tv heeft nog vele extra's!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor extra's heeft het nog meer?
dudemeister
11 jaar geleden
alle apps die streaming video aanbieden kun je via Airplay op je tv afspelen - ook Uitzending gemist en RTL gemist stream ik
daarnaast ik stream US series ( oa Walking Dead, Dexter, Homeland, Arrow, Game of Thrones etc van site via Ipad naar tv
- enig nadeel is wel : je hebt geen ondertitels

Andere antwoorden (1)

Hdmi kabel van Apple tv naar ingang hdmi op de versterker. Hdmi kabel van uitgang versterker naar tv. Geluid en beeld gaan via de hdmi kabel. Je moet nu alleen wel altijd je versterker aan hebben staan als je Apple tv gebruikt. Maar dat is niet erg, heb je tenminste een stuk beter geluid dan dat geluid van de tv!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, Dank voor je reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding