Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik het beste mijn dvdspeler schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dat willen doen? En bedoel je van binnen of van buiten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je noemt niet de problemen die je momenteel ondervindt, of dat je preventief wilt schoonmaken.

Als het alleen wat stof is op de lens kan een schoonmaak of poets dvd wel enige nut hebben. Je kunt deze op veel online websites bestellen van 5 tot 15 euro. Zie de link hieronder voor een voorbeeld.
Feit is dat dvd spelers en met name hun lasers slijten! Bij veel gebruik gaat het ook sneller achteruit. De laser heeft maar een vast aantal branduren en daar kun je met een poets dvd of iets dergelijk niet zo veel aan doen.
Normaal zou een goede dvdspeler zeker een jaar of 3-4 moeten halen.

Ook de lasers in een dvd-brander slijten vrij snel omdat ze feller branden dan een laser die moet lezen. Voor branden heb je meer kracht(licht) nodig, waardoor ze sneller slijten.

Als na het schoonmaken het afspelen van een DVD niet verbetert, dan is waarschijnlijk je laser versleten, wat meestal het einde betekent van je dvd speler.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem dat ik ondervind is dat een dvd wel eens "hapert". De speler kan inderdaad versleten zijn. Bedankt voor de suggesties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor de reactie

Andere antwoorden (1)

Je kan heel goedkoop bij de albert heijn doekjes halen die speciaal zijn voor oppervlakte zoals laptops, glas etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding