Wat is een caldav account?

Ik krijg op mijn ipad vaak de melding in apple apps zoals instellingen en kalenders dat ik mijn caldav account moet inloggen. Wat is dit? En hoe schakel ik het uit of hoe log ik in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.9K

Het beste antwoord

Met een CalDAV account kun je je agenda en andere gegevens (e-mail) synchroniseren met bijv. andere (online) gegevens en agenda's zoals hotmail, google en yahoo. Daarvoor heb je een account met login nodig, een CalDAV account . Je maakt als volgt deze account aan om je Google agenda en gegevens te synchroniseren met je ipad:

1.Tik op het startscherm van uw apparaat op de toepassing Instellingen.
2.Open Mail, Contacten, Agenda.
3.Selecteer Voeg account toe....
4.Selecteer Anders.
5.Selecteer Voeg CalDAV-account toe.
6.Voer uw accountgegevens in.

◦Voer in het veld Server het adres [ google.com ] in.
◦Voer in het veld Gebruikersnaam het volledige e-mailadres van uw Google-account of Google Apps-account in.
◦Voer in het veld Wachtwoord het wachtwoord voor uw Google-account of Google Apps-account in.
◦Voer in het veld Beschrijving de naam in die u voor het account wilt laten weergeven.
7.Selecteer Volgende boven aan het scherm.
Nadat u de installatie heeft voltooid, opent u de toepassing Agenda op uw apparaat. De synchronisatie start automatisch.

Om een CalDAV account te verwijderen:
1. Ga naar Mail, Contacten, Agenda
2. Kijk naar elk e-mailaccount in de lijst. Onder elke accountnaam staat wat is ingeschakeld voor dat account.

voorbeeld:

Yahoo!
Mail, Contacten, Agenda, Herinneringen

Als je alleen e-mail en contacten wil zien van Yahoo!, tik je op Yahoo! en zet Kalenders en Herinneringen uit.

Er wordt gevraagd of je zeker weet dat je deze wilt verwijderen. Tik op Verwijderen.

Dat moet de pop-up over het wachtwoord stoppen voor de applicaties die je hebt uitgeschakeld.